Tak Payah Tanye,Ni Le Kesah Saye..

Thursday, 5 May 2011

Masok Sekola Semule Beb!!!

Assalamualaikum!!!!!

Pekabo kalian sume??!!sehat??camtulah harap2nye ye...bukan ape...da lame tak dok update belug nih....sebabnyee..takade idea maupon buah2 pikeran yang bernas gitu..hehe..

Okeh!!arini aku nak cite pasal aku,yelah...ni belug aku..cite pasal aku jelah..ahaa...

Berpandukan tajuk nun kat atas tu...AKU MASOK SEKOLA SEMULE BEB!!!haa...sekola ape???semestinye SEKOLA MEMANDU...alamakalomlaaaa...orang tak geti memandu...memandu kete pun menghuyong-hayang,,apetah lagi nak memandu manusie ke jalan yang benar...haaa...

Nak dijadikkan cite yang memang dah jadik ni...aku ni dah daftarkan diri untuk mengambil lesen kete...kalau ikut plan,,nak amek lesen jetski skali,tapi malangnye..rumah aku plak takade laut..air sbesen dua adela...Ok2..aku pon dgan girangnye dan gembirenye menunggu hari kamis sebab dijadualkan untuk dgar ceramah dan praktikal pada hari tbabit...Sesampaitibenye pada hari rabu malam kamis..aku plak takboleh tido...memang takboleh nak lelap langsung dan tidak langsung...pehh!!!ni la jadik bile virus rindu dah datang menyerang...memang gini lah aku...tak boleh tido...aku ngiring kiri,ngiring kanan,sgale macam ngiring aku dah buat...pelbagai gaya dan rupe,,,memang takboleh tido...dasat betol...kuat betul virus ni..huhu..golek punye golek punye golek..dah srupe ayam golek dah aku jadik..tapi tetap cerlang je bijik mate ni....sampaila satu ketika...aku tertengok jam kat bilik aku...4.45 pagi...gile!!esok nak dgar taklimat berjam2...mati aku...bisikku..
Aku lepas tu dapat la lelap sampai pukol 6.30 pagi,,,lepas smayang suboh..mate aku bpinar2(buat2 je ni sebab nak bagi alasan untok tido pas suboh)aku pon dengan tak memasal dan tak semene2 pun terlena di atas tikar sejadahku(gramatis gitu)...
Lepas tu,,aku bangun pukul 7.15,,tibe2,terngiang2lah dalam kpale otak aku ni akan kata2 akak kerani kat pejabat sekolah memandu tu.."kelas akan bermula pada pukul 8.00 pagi,tepat.."aku pon,,ape lagi.................sambunglah tidoooo...huhu..masa tu,mata aku dah tak nampak ape2...gelap je dunia ni...pastu terbangun lagi,,pukul 7.30...aku dengan sberapa sgera CUBA untuk bangkit.....tapi disebabkan kite ni menCUBA...adakala tak berjaya...ye tak??hehe..aku llapkan mata smula.....aku tersedar smule..jam tunjuk pukul 7.40..."tak boleh jadik ni",kataku...aku pon melompat daripada katil(ala2 cite aksi gitu)..terus mengambil tuala dan mandi la....haaa...Penah tengok bujang lapok mandi????alaa...yang celup jari kat air dalam  tempayan,pastu colet kat mata sket...haaa...takadela sampai macam tu,,,mandi cara orang betamadun,,,bak kata orang jawe,,pakai 'shower' gitu.....disebabkan aku mandi scara express...sedar2 je dah pakai baju pada pukul 7.47 pagi...kire Ok la mandi + siap2 = 7 minit je..kire Ok la tu kan..kan kan kan...Tgah2 kelam kabut tuu...aku pegi la cek kasut aku..ade ke tak...tengok2,rupenye basah...pehh!!!menangis kawan2...aku dengan muke buntu nye..kuar masuk umah,mcarik kasut...sampai dalam peti ais pon aku tgok...(tipu)...last2,,aku gune kasut adik aku...sempitnyeeee!!!nak amek lesen punye pasal...sabo jelah.....
Sesampainye disane...jam tunjuk pukul 8.01 pagi...huuuuuh...alhamdulillah...nasib baik le sempat...aku pon dengan terkocoh2,tergopohgapah,terkelamkabut,,terus menuju ke kaunter.....tengok2,,ejen yang aku daftar tu,,tak datang lagi...aku pon rase takpelah...biasela...manusie,,aku pon lambat jugak kadang2...tunggu punye tunggu punye tunggu punye tunggu punye tunggu....ejen tu tak sampai2..tengok jam dah pukul 9.00 pagi..kesabaran aku dah dicabor...ni takboleh jadik...aku dah telepon sang ejen tu 2 kali dah...nak telepon lagi,kang dikatenye kite ni taktau menyabo...sabo jelah...sampai pukol 9.30 pagi...aku dengar orang panggil  "Mohamad Abar!!"haa??Abar??Abrar la...name aku ni memang susah nak sebut,,ade sekali tu aku pegi kursus...pengurus tu panggil aku Amran...WTH...sampai abis kursus tu...Amran lah name aku..haha..Sambong balik kat skolah memandu tuuu...lepas name aku dipanggil...die soh aku masok dalam kelas...dah ramai seh manusie!!!seingat aku..aku lah di antare orang2 yang paling awal kat tempat ni pagi tadi...hmmph...aku dapat no.65..ni bmakna aku lah calon yang paling last...sebab sehari maksima calon diorang amik ialah 65 orang...maka..sia2lah sgala usaha aku untuk pegi cepat...pegi cepat pon dapat nombor last..pengajaran2...
Masok je kelas....P&P pon bermule....tak sampai 5 menit...mate aku tibe2 kabur....rase mcm nak pitam,,hilang ptimbangan...taim tu aku rase takut sangat...nape ngan aku ni????rupe2nye...aku mngantuk dek kerane tido lambat...haha...

Lepas abis amali...aku pon terus la siap2 nak pegi buat praktikal plak...mengikut perkhabaran daripade ejen aku tu...pengajar aku ni seorang pak aji...dalam ati aku..Ok la...dapat dengan pakcik2 ni...darah da tua..eh silap,,dah matang gitu..hehe,sori pak aji...skali jumpe,,mak aih...cam gengster mukenye...cam nak telan aku je..."Awak geti bawak kete tak??",tanye bliau...aku nagan tsengih-mengih pon jawabla,"Takgeti cikgu",,tak senyum sikit pon pak aji tu...memang seram lah taim tu...dalam otak ni da tbayang je kene marah dalam kete tu...
"Betol2 la pegang stereng tuuu!!","Klac ngan minyak tu kasik balance!!","Laju la sikit!!","Pelahan la sikit!!",nak laju ke pelahan??ntahlah......Walau apepun,,aku rase bsyukur dapat ckgu garang....dapat cikgu garang ni akan buat kite cepat belajo...pcayelah..."Time Kase Tuan Aji!!!senang2 jumpe lagi ye",heheh...iklas dari ati tuuuu...jangan main2...huhu...
Akhirnye...abis pon sehari aku kat sekola baru aku.....dgan tamatnye amali dan praktikal aku ni...baru la dapat lesen L bagi lesen kete...memang seronok lah...dapat kenal ngan kawan2 kelas yang baru..dapat cikgu baru...sumenye baru lah...haha...
Akhir kata..aku rase teruja sangat2 nak amik lesen kete ni sebab aku teringin nak bawak kete pegi jalan2..tu je..hehehe

WASSALAM!!!

p/s : "Awak ni ape la..bawak kete bukannye susah!!",yela Tuan Aji..hehe

No comments:

Post a Comment