Tak Payah Tanye,Ni Le Kesah Saye..

Friday 29 April 2011

F1T7!!!!!!

Assalamualaikum!!!

Aha!!!aku rase nak cakap sikit pasal budak2 kelas aku...haaa...
budak2 kelas kat Kolej Matrikulasi Johor...
Tibe2 je teringat kat diorang..

JENG JENG JENG!!! 

Kelas F1T7

1. Ketua Mala'on

first2 n mule2 skali..aku nak cakap pasal ketua kelas aku ni,,kanak2 rebena kat atas ni la.....name die ATTE"LELEH" Don Peris(A.D),,aha...kalau nak ditakrifkan tentang die ni,memang payah,,aku pon tak tau die ni tergolong daripade makhlok dari spesis ape...memang gile..korang diam pon kene,,kalau bising memang dah sah2 kene..Tapi!!budak2 4flat dalam kelas aku memang kene btrime kasih dengan die ni...SEBAB,  die la yang potosetet kan nota2 kuliah...haha..time kase boss!!!

2. Bini Mala'on

Name beliau adelah Emirah(Emi)...die ni seorang yang berani(ye ke?),hebat(hmmm), dan tabah(boleh la kot)..haaa...lagi,,die suke cakap dgan volume yang rendah,kadang2 aku dengo ape yang die membebel, kadang2 tak dengo..hehe..Walaubagaimanepon!!!die tetap jugek seorang yang hebat..SEBAB, die la orang yang potosetet kan nota kuliah kalau A.D tak sempat..haaa...bagus tak die...

3. Hero Aku

Kalau korang ade hero2 macam supeman,spideman,atau man2 yang lain..aku pon ade...name die ni..Abd Aziz(Ajis)...kenape die jadik hero aku??haa...memang panjang citenye..die penah selamatkan aku..bukan sekali,bukan due kali!!tapi tujoblas kali...haa..die slamatkan aku,,bile..aku tak siap tuto,bile aku tak buat keje,bile aku  tak siap ape2 pon!!die yang selamatkan aku...muke die garang....die punye dahi..berketak2..bukan aku yang cakap!!tapi cikgu Param yang cakap(cikgu dinamika kemahiran)....Aku memang respek die ni sampai bile2!!lap u lbeh la bro!!haha

4. Bos Aku

Die ni jadik bos aku sebab aku dapat projek english yang sekumpulan dengan die..2 kali pulak tu..2 kali jugak die jadik ketua!!!memang gile kuase(gurau je bos..hehe)Eh,lupe lak..name die Qazreen Syaqira(Qaz), jangan marah ye bos,lupe letak name je...aku tak boleh cite panjang pasal die ni..nanti ade yang marah..huhu

5. Dajjal Kecil

Haaa...penah dengo pasal dajjal?ade skali aku bace kat internet bahawe petande2 kiamat bile munculnya 30 dajjal kecik..ni la budaknye,salah satu yang tergolong di antare 30 dajjal2 kecik tu..haa..mulut die..peh!!kalau dapat di cili kan..memang puas ati!!haha..die la dalang kepade pgaduhan kat kelas aku..haa..gurau bro..jgn marah,,nanti kite main badminton same2..hehe..aku nak dedahkan name dajjal ni,Muhd Faez(K-Check)..macam2 benda die handal,main tenis(a'ah),main badminton(yelah),main ping pong(memang takde yang bole celen)haa..ape2 pun,,k-check terbaik!!

6. Senior Muda

Ini la die...Ratu kelas F1T7...name die Shahibul Bariah(Kak Ibul) sebab ape???sebab die yang paling berpengalaman tentang selok belok dan liku2 kat KMJ ni!!aku respek kat die sebab die memang sporting!!kene gurau tak tacing(tak macam aku),kene buli tak nangis(tak macam aku),kene ape2 sumenye takde kesan lah senang cite..memang kebal..tapi kene tengok jugak,,aku baru tau rupenye die ni makwe Badang KMJ!!itu pasalla kebal..hehe

7. Fernando TOREK 

Itu dia..kalau kat Stamford Bridge,kite ade Fernando Torres,kat KMJ kite ade Fernando Torek..name die ialah Syahid Sidqi(Syahid),,kalau korang nak tau..die ni memang hebat dalam sume bende...kalau pasal pelajaran..diam2 dapat foflat!!pastu..main futsal,bola baling,bola sepak,bola tampar,waima bola golf skalipon!!jage2 lah klengkang korang..memang tu la target die..haha..and then,kalau main game!!memang no.1 laa...lagi2 game DOTA..Kite kalau dalam kuliah,kite tengok kat NOTA,betul tak??tapi die!!buat research pasal DOTA kat dalm kuliah!!(guna opera mini)..memang dahsat..yang paling aku geram,,siap dapat foflat lagi dalam pekse..memang excellllent!!kalau ade mak2 yang bace post ni..ni lah calon yang paling sesuai untuk dijadikan menantu..hehehe

8. Pemimpin Wanita 
yang tudung ijau tu la die...
Aku pasti kalau korang jumpe die ni skali je pun..korang akan cakap,muke die ade ciri2 seorang pemimpin,,bile dah kenal!!heh..lagi lah..name die Liyana(Yana),,bile aku kenal die lah baru aku tau yang die ni tgolong daripade bbagai macam ahli jawatankuase dalam byk organisasi!!ahli jawatankuase blok la,ahli Pembimbing Rakan Sebaya la,ahli jawatankuase KRISMA la,ahh!!tak kuase aku nak tulis lagi.hehe..Tapi yg penting,die tak gile kuase..hehe..

9. Minah Hyper

Ahaa...sebelom aku sambong..aku nak cakap..sori Yan..hehe..name Minah Hyper ni aku amik bsempena dgn prangai die yang gile2 sakan tu..haha..name die Suryani(Yan)..die memang gile lah senang cite..haha..tapi die memang best!!die jugak sporting..tak heran dengan ape yang orang cakap..juge seorang yang fotogedik,eh,fotogenik..hehe..memang sentiase ceria walaupun 'come month'..hehe

10. Ahli Pikir

Haa!!name ahli pikir ni dikurniekan kepade beliau oleh cikgu lab kimia kitorang dsebabkan asbab dan musabab yang tertentu..name die adalah Nazren(Bulat)..kalau nak jadik geng dengan die,mesti rapat dengan die dulu..baru la bole match..aku da ujung2 sem ni baru ngam ngan die..memang best sbenonye layan die ni..aku respek die sebab bole buat orang tertarik dengan die...ade kuase magnet ala2 magneto gitu..hehe..pengaruh die kat KMJ ni memang kuat..mane2 aku jalan dengan die,mesti ade yang tegor..ramai yang die kenal...sebab die peramah...wa tabik sama lu bulat!!

11. Cik Pena

Haha...aku tak tau knape budak2 pmpuan panggil die camtu..tapi mcm best je..hehe..name die ialah Nurul Shafina(Fina)..die ni kecik je orangnye,pendiam(lah jugak),tak banyak cakap la senang cite..tapi die sbenonye sangat ramah dengan orang yang die rapat..die jugak ade idea2 yang bernas..bak kate pepatah,kecik2 cili padi..tp die ni lebih kpd cili sos,,botol kecik..hehe,,gurau je..

12. Wanita Bertenaga

Nampak name kat atas ni macam name komersial minuman tenaga kaum wanita je kan??hehe..name orangnye ialah Ilihuda(Ili),,sebenarnye,aku bagi name ni sebab sifat die yang cukup bertenaga tak kira ape pon yang die buat...care bercakap die,care penyampaian die,,aku jugak respek die sebab die ni akan buat sesuatu dengan sedaye upaye die,,dan tak mudah mengalah..keep it up!!

13. Pembaca Berita

Aku bagi gelaran ni kepade Sallahudin(Salah)sebab aku banyak peroleh sesuatu info daripade die...kalau ade perkare2 yang aku tak tau,aku akan refer dekat die..tak kire la same ade pelajaran ataupun hal2 semase..macam pembace berite,,diorang tau pasal stu2 kjadian lbih cpat daripade orang yang dengo berite...Time kase Salah!!

14. Bapak Doktor

Sekali imbas,,aku memang agak die ni pelajar aliran Hayat..tapi sbenonye die adalah plajar aliran fizikal!!budak yang ganteng,macho dan kacak ni bername Razzi(Razi)..die ni mudah didekati,mudah ketawe,mudah tu,mudah ni,memang segalenye mudah la kalau dengan die ni...best die ni..mudah nak bergaul dengan orang,,tak banyak bunyik..die ni pun tegas..kalau die cakap taknak,,jangan la korang kate nak..aku respek sangat2 dgn die ni,,budak yang paling sangat amat aku respek skali dalam klas..haa..

15. Lelaki Metroseksual

Tengok name je da tau..sifat2 die ni...hehe..name die Azim(Ajim),,sekali tengok,memang nampak macam sombong,tapi bile dah lame2,,baru la rase best dengan die ni..die ni seorang yang tak bape nak kesah dengan keadaan sekeliling die..kalau die tak suke,die diam,kalau die suke,die menyeringai..hehe..seorang yang sporting,konklusinye memang best la!

16. Wanita Yang Tabah

Berdasarkan name tu,,tau dah bahawe yang die ni seorang yang kuat semangat,tak mudah putus asa,dan memang lantang bersuara,ape lagi,cekal!!name die Faten Hanani(Faten)...haa..jangan carik pasal dengan die ni..silap2,lebammm bijik mate kau!!haha..aku tak banyak dapat describe tentang die ni....tapi yang penting,die adelah sorang yang mudah dibuat kawan...

17. Omas 1

Haha..ini die,omas satu,,bersemangat waja,bermulut lantang,tidak gentar dengan cabaran dan juga bergaya......seperti lelaki..hehehe...ni la die Rahsya Nur Affeqqa(Rahsya),,die memang garang..die ni senang je,jangan carik pasal dengan die,,kalau korang carik pasal dgn die,aku tak tau la bile die start bcakap dengan korang smule nanti..haa..aku tak boleh cakap panjang lagi,silap cakap,,mati aku..haha

18. Omas 2

Dah macam name roket pulak,siap ade omas satu ngan omas due ni..haha..yang lagi sorang ni namenye Muna Nazurah(Munne)..haha..korang pronounce kan sendiri name panggilan die ye..takdela,name panggilan die Muna..die ni selalu cakap2 sesuatu dengan omas satu..omas satu ngan omas due ni memang bff la senang cite...melekat bedue je..da macam pasangan kembar tapi sorang kecik sorang beso..hehe..jangan mare,gurau je..pon tak geti aku nak cakap ape lagi tentang omas due ni..ape2 pun,die jugak adelah seorang kawan yang baik..

Sebenarnya ahli F1T7 ni ade 22 orang temasok aku..tapi  ade 3 orang merajok..sorang ke New Zilen,sorang lagi kat IPG kat Melaka...yang kat obesea tu namenye Syukri..name panggilannye Mat Syuk..sedap name tu..lagi sorang plak Siti Mas Eka Sazali..name panggilan Mas..kalau stay kat matrik,dapat la name Omas 3..hehehe..last skali,namenye Abd. Wafiy..tapi kejap je dah kene tuko kelas..kire beruntong jugakla die..takde peluang nak jadik gile..haha..

KESIMPULANNYE...

Ni lah sume Ahli2 Kelas F1T7...aku kat kesempatan ni nak ucapkan terime kaseh di atas layanan diorang pade aku...memang aku kenang mereke2 ni sampai bile2..Satu tahun yang cukup indah buat aku spanjang aku kat KMJ!!!

Disebabkan aku ni seorang yang suke mangambil kesempatan..aku nak amik kesempatan lagi untuk  memintak maap kat membe2 F1T7 aku kat atas nun...sgale kkasaran harap di halalkan..hehe..ni sume yang aku pike..tak berkaitan mane2 pihak lain..diharap dapat menerime seadenye...hehehe..

WASSALAM!!!

2 comments:

  1. hahahahaahahaha!!!!! orite lah...hahahahah ur the beast lah brar!!!!

    ReplyDelete
  2. abrar sangat jujur!!bagus2, tapi ak metro laa..

    ReplyDelete