Tak Payah Tanye,Ni Le Kesah Saye..

Sunday 24 April 2011

beskal beskal dan beskal!!!

Assalamualaikum!!!


Amboi..meriah belug aku ni..siap berkaler2 bagai...ngalah nyambut hari raye korban gitu....
hajat arini nak cite pasal aktibiti berbeskal...
Pasti ramai yang di luor sane da tau atau pon da ekspet dalam basikal membasikal nih...haaa...

Aku mule minat dalam aktibiti bbeskal ni smenjak...beberape menjak ni la....
tu pon sbb badan aku ni da rase berat semacam je..tapi,ikut firasat aku..sbenarnye tarikan graviti yang semakin kuat la..sebab aku ni mmg ringan je sbenonye(betol,xtipu,,haha)..

Sebelum aku mengarut lebih jauh dan mendalam,kite pokus pd aktibiti bbeskal ni...
Basikal!!!satu kenderaan zaman  kuno yang masih lagi digunekan pade zaman kini...
macam Allahyarham P.Ramlee..beskal ni evergreeeeen...
macam2 beskal ni bantu manusie...haaa..

Sebagai Contoh!!!
1. Orang Jepon


Orang jepon memang banyak terutang budi dengan beskal..
biarpun kapasiti penumpang cume 2(tmasuk orang yang pgang handle)..
namun!!!dengan beskal lah diorang bjaye mnaklok tanah mlayu ni...
haa...terer tak beskal kawan2??(sape kawan ko??)

2. Orang yang kebankrapan


Nampak macam takde pape je beskal ni thadap diorang kan..
cube korang pike,,beskal ni tak perlukan bahan bakar!!dengan beskal!!duit minyak?tolak tepi!!
pastu,, roadtax??cube korang carik kat mane2 beskal..ade tak tertampalnye roadtax??
ade??itu mesti budak2 punye beskal,die amik roadtax yg dah expayet tampal kat beskal die..haa(skil budak2 kampong aku)..dengan adenye beskal!tak payah lagi bayo roadtax bribu2...
kos pyelenggaraan beskal??paling2 pun minyak dinamo 2 dah kering..brape la sangat..

3. Orang Yang Obesiti


Aaa...sebelum saye mnambah lagi..pkare ni takde kne mngene sme ade yang idop ataupon yg dah yilek..
Wokkey!!!ade sape2 di luar sane yang mgalami masalah2 perut buncit,lebihan selulit,terlebih daya makan,nampak gebu,montel,tembam dan chubby???ataupun dgan erti kate lainnye...gemok??inilah die satu2 nye alat senaman yang memang best!memang terbukti berkesan dan halal...murah pulak tu..
Contohnye,sambil2 bsenam tu,bole la mninjau alam smulejadik di skeliling kite..sesape yang duduk bando pulak..takpe..bolehla pegi ke taman2 rekreasi bdekatan..kalau ade pmandangan2 yang tak bape nak elok tu buat2 bute je(orang bute naik beskal?)...pcayelah,,dgan bbeskal ni...pratusan lemak dalam badan ni bole kurang punyeee...insya-Allah..cewahh..

haaaaaaaaaaaaa.....
dah abis pike,,orang ape lagi yang perlukan beskal ek???orang-orang je tak boleh aku rase..sbab orang utan pon ade yang naik beskal,dyorang lagi cpat sedo klebihan beskal ni drpd kite..

tengok..betol kan??

orang utan??


kalau ade pape yang tbuku di hati,,jgn sgan,,komen lah ye...ksian aku tgok post2 sblom ni...sunyi sepi..hening je..(post tak best,sape nak bace)..


p/s: orang minyak pon tak naik basikal..sebab die naik minyak je..hehe



No comments:

Post a Comment