Tak Payah Tanye,Ni Le Kesah Saye..

Wednesday, 20 April 2011

Fuyoh!!!!da ade belug sndri aa!!!

Teng tedeng tedeng!!!!
akhernye aku da ade belug sendiri!!!tgok membe2 punye je mule2..
macam x heran,tapi,makin lame..menyirap pulak tengok..
ni kire cube2 la nak mencebor kan diri dalam dunie belug ni...
Memule hengatkan senang je nak buat belug,,tapi,,peh!!berbagai prosedur2 yang perlu dilakukan..
HOKE!!!!
Dalam post ptame aku ni..aku nak mpekenalkan diri aku ni..haa..
Sbenonye,aku ni baru lepas melepaskan diri dari Kolej Matrikulasi Johor...Dengan kate lain,,baru abis matrik laa...ni yang buang tebiat pegi buat belug ni,,bak kate ol skool2 person,,mengisi mase yang tak terisi laa..haa gitu..tak payah nak mencarut sangat,aku teruskan cerite dengan kesah petame aku..korang tak kesah kan..


KOLEJ MATRIKULASI JOHOR
Memang macam2 kenangan yang telah tertepek kat dalam ubon2 kpale aku ni spanjang aku belajo kat sane..pelbagai lapesan masarakat maupon lapesan2 yg lain lagi yang aku temui sepanjang keberadaan aku kat situ..nak dipendekkan cite la kan...Aku ni masok matrik ni sbenonye bukan hape,,smate2 nak tunggu keputusan same ade aku ni dapat tak jadik cekgu..dulu kpale otak aku ni kire kpale otak cikgu2 la...teringin sangat nak nyanyi lagu yang cekgu2 nyanyi mase hari guru,,''Kami Guru Malaysia,,''2 jela yg lirik yang aku ingat..haa..aku nak jadik cikgu sebab mak bapak aku pon cikgu..kirenye nak meneroskan kewibawaan mak bapak aku lah konon4nye..aku ni mmg berkonon2 je lbeh..mmg slalu cam2,,brangan tak tentu pasal..
HAA!!!jauh jugek aku mengarut,,berbalik kepade tajok utame,setelah aku check kat kputusan permohonan guru 2,dengan segale jelasnye..tertulis kat situ,PERMOHONAN ANDA TIDAK BERJAYA,HARAP MAAF..sampai mati aku takkan maapkan kompite 2..lepas dapat tau aku tak terpilih,,aku terjerit dengan penuh kemenyirapan..aku pon rase tak perlu dinyatekan kat sini amende yang aku luahkan kat mulot ni taim 2...lpas ,aku tak mengalah,,kpale aku taim 2 mmg line ckgu punye..hati aku membare bak reaksi nuklear kat loji fukuchima daiichi 2..aku buat surat rayuan sendiri..ayat yang aku gunekan pon aku tak tau betol ke salah..kompetibel ke tak dengan standard bahase melayu kat mlesia ni..haa..kali ni aku tak rase ragu2 lagi..Bedengung2 dalam telinge aku ble minda aku yakin banget aku akan dapat jadik cekgu..hari demi hari,jam demi jam,minit demi minit,tlinge aku masih bdengung dgn pyataan bahwe aku akan mjadik cekgu..bdenyut2 tlingeku kpenatan..kateku sendirian..
Sampai la pade hari yag aku tunggu2,,yg mane tarikhnye aku tak ingat sebab aku bukannye dapat pegi IPGM(Institut Perguruan Malaysia)pon..Bile aku dapat surat dari kementerian yang myatekan aku ni tak dapat jadik cekgu,,tibe2,,ayer mate jantan aku menitik jatuh tepat2 kene tai aku yang sbnonye milik bapak aku..mase 2 tgah blajo subjek kimia,,aku kuo g tandas,,aku tombok dinding tu banyak kali(lbeh skali kre banyak la) sampai la aku rase dinding 2 makin keras..aku nangis le bersendirian sambil dtemani setan2 yang ade dalam jamban 2..aku bukannye ape..aku tau yang matrik ni mmg susah n kat situlah lokasinye bagi budak yang pandai2,lagi2 dalam jurus sains..aku ni bdak jurusan sains mase kat skola dulu tapi sangat bengkak n bengong dalam ketige2 mateplajaran sains tbabet..begitu juge dgn math dan tambahan math..peh!!mmg melalak la aku taim 2..haha!!Padan Muke Aku!!
Lom Abeh lagi..ade sambungannye..tunggu ye!!!

p/s:aku kalo melalak mmg comel korang tau tak..haha!!

No comments:

Post a Comment